Kan man lita på försäkringsbolagen

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Kan man lita på försäkringsbolagen

Inlägg av Lazze S »

I september köpte jag en beg 940 -96 i Kungsängen. När jag kom hem ringde jag Volvia och flyttade över den gamla försäkringen och tecknade en ny med bara trafik på min 244. Tanken var att inte reta upp Trafikförsäkringsföreningen så den var laglig att köra med tills jag fick den till skroten. Har reagerat på att försäkringen sprungit iväg trots att jag sen körde 244an till skroten den 20e september och fick den avregistrerad (förra 244an stod kvar som avställd där i över 1 år då dom helt enkelt glömt bort den). I dag fick jag räkningen på den och där stod det att jag betalade för en röd 244 med snarlikt regnr. Endast sista siffran skiljde mot min som hade 6 och denna 9. Det var en röd 244 -88.
Då hade den som skrivit in allt på datan hos Volvia skrivit fel så jag fick betala för en bil jag aldrig ens sett. Dom lovade ändra det, men hur blir det med min gamla ?
DandanRacing
Inlägg: 222
Blev medlem: 21 november 2011, 08:22
Ort: Linköping

Re: Kan man lita på försäkringsbolagen

Inlägg av DandanRacing »

En jobbarkompis till mig fick försäkring på en helt annan bilsort vilket han upptäckte då han fick hem en bot från tff men det löste sig efter han ringt till försäkringsbolaget..

//Andreas
-------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water.
Skriv svar