Felet har inträffat en gång förut. Startade sedan jag bytt batteri.
Inga felkoder satta i vare sej uttag 2 elleer 6
Provat med nytt effektsteg till tändningen
Jag har en tändinställningslampa kopplad på tändkabeln från tändspole till fördelare. Inga gnistor.
Jag har mätt på effektstegets kontaktdon:
Jordförbindn stift 2 OK,
Batterisp stift 4 OK.
Stift 5 134 mV.
Koder:
Testfunktion 2, uttag 6, kört startmotor ger kod 1-4-1. Signal från 0-lägesgivare OK
Testfunktion 2, uttag 6, rörde på spjället och tillbaka ger kod 3-3-4. Spjällkontakt i tomgångsläge Ok. Även provat att lossa spjällkontakten.
Testfunktion 2, uttag 2. kört startmotor, kod 3-3-1, varvtalssignal från EZ116k OK.
Då jag först misstänkte dålig bränsletryck har jag bytt bränslepump. Det kommer bränsle i röret tillspridarna, men då slangen från tanken var loss så körde jag startmotorn och kollade att förpumpen fick spänning, men inget bränsle kom.
Kan bränsletrycket vara för dåligt och det då inte ger tändgnista?
Jag tänker byta förpump. Tacksam för råd vad jag ytterligare kan göra.
Jag har fler styrboxar, men väntar lite med att byta.
/ Janne L
B230F 88b startar inte.
-
- Inlägg: 287
- Blev medlem: 22 november 2013, 19:09
Re: B230F 88b startar inte.
Sent svar, men det låter som vevaxelgivaren
-
- Donator
- Inlägg: 213
- Blev medlem: 7 november 2014, 22:21
Re: B230F 88b startar inte.
Fungerar förpumpen i tanken? Motorn kan gå ändå men då måste det vara över halv tank.
Som Danny säger så lutar det åt vevaxelgivaren. Är den kass så går inte pumparna och ingen gnista.
Som Danny säger så lutar det åt vevaxelgivaren. Är den kass så går inte pumparna och ingen gnista.