Broms & Styrservo

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
Pidde
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 augusti 2015, 12:21

Broms & Styrservo

Inlägg av Pidde »

Hej alla!

Har gjort följande
Helt ny Huvudbromscylinder, fyra helt ny renoverad bromsok, samtliga bromsrör nya, luftat system = ingen luft finns kvar i systemet, problemet är när jag har motor avstängd så får jag bra bromsverkan i pedal, men startar jag motorn och trycker på broms så åker pedalen nästan i botten men ej när motor är avstängd. Kan felet vara att bromsservon som e kass i gummitätningar?

Nästa bekymmer är Styrservon
Servon är efter monterad, finns där några backventiler i servon? problemet är följande, har bilen upp pallad på pallbockar, startar motor och vrider fullt ratt utslag till höger och släpper sen ratten som då går tillbaka automatisk till fullt ratt utslag till vänster. frågan är om det ska vara så eller där är någon ventil som jävlas?

/Pidde
StefanM
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 januari 2014, 12:03
Ort: Torpshammar

Re: Broms & Styrservo

Inlägg av StefanM »

Har du alla bromsok sitter med samtliga luftnipplar uppåt då? Det är ju en klassiker annars att tex bakoken hamnar på fel sida så nippeln blir neråt och sen tänker man inte på det.........

Styrservon ska naturligtvis inte bete sig sådär. Troligen nå skit i ventilen som känner av rattrörelserna.
Torro6210
Inlägg: 1
Blev medlem: 28 maj 2018, 11:52

Re: Broms & Styrservo

Inlägg av Torro6210 »

Broblem höger bromsok bak har luftat alla nipplarna har motstånd på bromspedalen men bromsoket höger bak den yttre kolven trycks ut men inte innre och lampan lyse på instrument brädan
Skriv svar