idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppdate1

Här kan du lägga upp bilder på ditt projekt. ( Endast bilar )
Projekt gällande annat än bilar hänvisas till Offtopic
Project cars.
Skriv svar
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppdate1

Inlägg av SkauneJohan »

efter 1,5år utan kombi :cry: och flertalet gånger i månaden som det visar sig hur stort behovet är så har jag äntligen hittat en :D

idag köpte jag en vinröd 245 från 1983 som bara rullat 26000 mil
b21A med 3 stegs automat

dock är den den klassiska rosten i baljor, samt lite fula/dåliga lagningar(men inredningen och det mekaniska är bra)

den är i bra händer hos den väldigt skicklige mekanikern Anders Lagerkvist så snart blir det bot på det ;)

här kommer lite bilder på den blivande skönheten

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av SkauneJohan den 16 oktober 2016, 12:37, redigerad totalt 4 gång.
volvo 244-82 Bild
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av Allinug »

Härligt! Och Skåne-flagg har du pyntat den med också.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av SkauneJohan »

haha japp 8-) kan ju ersätta regnummret med nånting grannare och visst är min skicklighet i paint oslagbar :lol:
volvo 244-82 Bild
Errim
Donator
Donator
Inlägg: 213
Blev medlem: 7 november 2014, 22:21

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av Errim »

Grattis! Bra pris. Är den besiktigad? Visa gärna fler bilder när den rostlagats.
Mvh, Bemgt
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av Tilly »

Grattis till en 245:a. Den där färgen är ju verkligen inte dum. Det verkar ju finnas en del rost men för det priset så var väl skicket ända ganska bra.

Men vad sitter det egentligen för inredning i den? Det ser ut som ljusgrå men galonet på baksidan i stolen verkar vara svart. Såvitt jag vet är det väl bara silverplyschen från Turbomodellerna som ser ut så, är det den så är det ju lite extra kul.
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av SkauneJohan »

Errim skrev:Grattis! Bra pris. Är den besiktigad? Visa gärna fler bilder när den rostlagats.
Mvh, Bemgt
japp, fast körförbud om nånna dagar eftersom det blev ombes på baljor, vänster frambalk och styrled

mekaren(Anders) kommer fixa detta och en del annat inom en månad så sen kommer hon gå två år till :D

jodå fler bilder kommer så snabbt den blitt lagad, Anders har även sagt att han ska ta lite bilder på rosten undertill innan och efter han har lagat
Tilly skrev:Grattis till en 245:a. Den där färgen är ju verkligen inte dum. Det verkar ju finnas en del rost men för det priset så var väl skicket ända ganska bra.

Men vad sitter det egentligen för inredning i den? Det ser ut som ljusgrå men galonet på baksidan i stolen verkar vara svart. Såvitt jag vet är det väl bara silverplyschen från Turbomodellerna som ser ut så, är det den så är det ju lite extra kul.
tog bara lite bilder snabbt innan bilen åkte söderut till verkstaden och glömde såklart bilder på inredningen :lol: (börjar bli gammal och senil nu som 30+åring)

det stämmer att färgen var gråaktig och bara en minimal spricka på instrumentpanelen. Fin invändigt annars bortsett från det klassiska med att förarstolen är lite sned men och innertaket var även det fint. Lite kul att den har varit inom samma familj sen hösten 1997 (två brödrar rättare sagt)
volvo 244-82 Bild
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av volvo244glt »

Grattis den såg väldigt fin ut för det priset :)
Letade själv 245 för ett par månader sen dock nyare och dyrare och dom var väl i princip i det skick du ger sken av men då skulle dom ha runt 10 - 20 000 kr.

Hittade dock en tillslut :D
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :)

Inlägg av SkauneJohan »

jo det är riktigt svårt att hitta en kombi nuförtiden :shock: och oftast är de totalslut och har ett enormt överpris :roll:

men det kanske är efterfrågan? dessa bilar är ju för bra/odödliga för sitt eget bästa, det finns folk än idag som köper en som slit o släng och skrotar dom även när de är fina
volvo 244-82 Bild
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av SkauneJohan »

bilder på inredningen kommer här, inget nytt har hänt annars desvärre

dålig och uppsleten förarstol
Bild

Bild

spricka i kartfacket
Bild

Bild

Bild

fin och nästan sprickfri instrumentpanel :D
Bild

Bild

Bild

Bild


fint innertak :)
Bild

Bild
volvo 244-82 Bild
Errim
Donator
Donator
Inlägg: 213
Blev medlem: 7 november 2014, 22:21

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av Errim »

Snygg inredning! Svart o grått är ju ju också praktiska färger, inte så känsliga. Förarstolen går att ta isär o tvätta o renovera. 26000 mil är ju lite för en sån bil, borde inte vara sliten maskinellt. Hur är automatlådan? Ska du spola den? Jag har just gjort det på min nykomling 240 SE.
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av SkauneJohan »

japp alla oljor ska byttas och tomaten ska sköljas mm (storservice)

japp färgen är rätt fin, kommer dock troligtvis sätta i skinnstolar fram i cremefärg från 244an och när mer pengar finns eller ifall det går att modifiera sedanbaksätet relativt enkelt så kommer det också stoppas i, dom färgerna passar också bra till svart och vinrött :D
volvo 244-82 Bild
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av SkauneJohan »

bilen såld sedan 30 oktober, trist med mekaniker som aldrig fixade bilen
volvo 244-82 Bild
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av Allinug »

Synd! Det som inte var så lätt att hitta rätt 245:a.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av SkauneJohan »

frugan fixade en annan bil (kombi dessutom) utan att nånting blev fixat med 245an så behovet av kombi är åtminstone löst

hade jag väntat 3,5månad till hade troligtvis inget blitt gjort för det :roll: verkar ha gått +- noll iallafall på affären vilket är riktigt skönt

kanske blir en besiktad och godkänd kombi istället i framtiden när pengar är mer lättillgängliga
volvo 244-82 Bild
Errim
Donator
Donator
Inlägg: 213
Blev medlem: 7 november 2014, 22:21

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av Errim »

Tråkigt att han inte lagade den. Skönt att det gick jämnt upp. Vanligast annars att man förlorar pengar vid bilaffärer.
Håll utkik för när du minst anar det kanske det dyker upp en 245a som passar er.
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: idag har jag äntligen blitt med kombi :) nya bilder uppd

Inlägg av SkauneJohan »

verkligen skönt att gå jämt upp, första bilaffären i livet som gjort det :D

har hållt utkik nu i 3år, att hitta en billig 245a är nog något från det förflutna så denne gången blir det nog att avvakta tills man har jobb och lite mer pengar att röra sig med ;)
volvo 244-82 Bild
Skriv svar