montera m47 i en 77a: 244

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
262c
Inlägg: 2
Blev medlem: 16 november 2012, 18:29

montera m47 i en 77a: 244

Inlägg av 262c »

Är det någon som vet om det har gjorts ändringar på kardantunneln när m47 kom? när jag bytte från m45 till m47 i min 77:a kommer lådan för nära kardantunneln och slår i. nya motorkuddar sitter i och mellanläggen till balken är på plats...

har någon varit med om nåt liknande och hittat en "original"-lösning?

tack!
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: montera m47 i en 77a: 244

Inlägg av Amarace »

På 75 så får man problem att det tar i, då får man schimsa ner växellådsbalken mer (jag brukar sätta dubbla distanser på varje sida), men 76 o nyare ska man inte få det problemet, har en 245-76 där det fungerar utmärkt med M47 och bara en distans på varje sida.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Eirike93
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 juli 2016, 20:28

Re: montera m47 i en 77a: 244

Inlägg av Eirike93 »

Jag väcker en tråd, i rätt ämne!

Har någon koll på hur tjock denna distans ska vara? Eller vilket nummer den har på Volvo?
Tack på förhand!
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: montera m47 i en 77a: 244

Inlägg av Tilly »

Bild
Är det nummer 14 på bilden vi pratar om? I så fall heter den 1273 105. Jag har dock sökt i VADIS på 1987 års modell med B230F+M47.

Jag tror jag har två sådana liggande om det är intressant?
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
Eirike93
Inlägg: 18
Blev medlem: 27 juli 2016, 20:28

Re: montera m47 i en 77a: 244

Inlägg av Eirike93 »

Du har PM :)

Hittade distansen igen, det är olika 75-78, och 79->
Bild
Skriv svar