Byta plåt i motorrummet

Lack, plåtarbeten, klädslar m.m.
Matstunnarh
Inlägg: 2
Blev medlem: 3 september 2016, 22:11

Byta plåt i motorrummet

Inlägg av Matstunnarh »

Har kraftiga rostskador i den övre plåten i torpedväggen på min 245:a års 1993 - den som ansluter till plåten med luftgallret bakom motorhuven. Normalt brukar den aktuella plåten vara täckt med någon form av ljudisoleringsmatta och den övre kanten med en gummilIst.Hursomhelst har jag fått tag i en ny ekonomiplåt som jag tänkte svetsa dit. Finns det några fallgropar med detta arbete? Framför allt undrar jag om det finns risk för att vatten sipprar in i kupén efter man har varit och rotat i detta område? Och finns det ytterligare en plåt som ska passas in bakom den del som ska bytas ut? Mao - är det tre plåtar som möts i överkant?
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Byta plåt i motorrummet

Inlägg av schassen »

mycket jobb.har gjort det på en udda 245.ruta ut instrmentpanel ut allt annat ochså ut.jo 3 plåtar ca primer som grund + ett bra karosseri kitt samt tålamod o tid. lycka till mvh hans
Matstunnarh
Inlägg: 2
Blev medlem: 3 september 2016, 22:11

Re: Byta plåt i motorrummet

Inlägg av Matstunnarh »

Jag behöver alltså ta ut rutan trots att det inte är plåten med luftintaget som ska bytas. Och tack för snabbt svar.
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Byta plåt i motorrummet

Inlägg av schassen »

behöver o behöver går säkert utan att ta ut rutan ochså men med tanken på att 1 rutan trycker nedåt så påverkar det resultatet samt 2 alla slipnoppror som man slipper.med det jag vet nu så hade jag skaffat en annan kaross i stället mycket jobb och jag är bilmek sedan 30 år sedan som yrke med många renoveringar o rep bakom mig. men lycka till det går att göra men tar en jävla tid
Skriv svar