stötdämpare

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
bjurmansson
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 maj 2015, 22:21

stötdämpare

Inlägg av bjurmansson »

tjena, någon som har nåt förslag på hårdare dämpare fram? vill få bort gungandet, men vill inte att dom ska vara helt stum heller. :)
Erling
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 november 2011, 07:56

Re: stötdämpare

Inlägg av Erling »

Jag är nöjd med Sachs Advantage som kompromiss mellan komfort och hårdare. Dom tenderar dock mer mot komfort. Jag rekommenderar starkt en kombination med tjockare krängningshämmare, om du inte redan bytt.
bjurmansson
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 maj 2015, 22:21

Re: stötdämpare

Inlägg av bjurmansson »

Erling skrev:Jag är nöjd med Sachs Advantage som kompromiss mellan komfort och hårdare. Dom tenderar dock mer mot komfort. Jag rekommenderar starkt en kombination med tjockare krängningshämmare, om du inte redan bytt.
beställde sachs advantage från tyskland för en jävla massa månader sedan, men fick bara en pga slut i lager, har fortfarande inte kommit in i lager, och hittar ingen annan sida som har dom i lager, så ja antog att dom hade slutat tillverkats, vart köpte du dina?

har en krängningshämmare från en GLT som ska på!
Erling
Inlägg: 34
Blev medlem: 22 november 2011, 07:56

Re: stötdämpare

Inlägg av Erling »

Mina är några år nu, visste inte att dom blivit svåra att hitta. Boge och Sachs är samma bolag numera, och Sachs Advantage och Boge Turbo Gas ska vara identiska.
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: stötdämpare

Inlägg av Djo »

Biltemas gasdämpare med sänk fjädrar ( av no name typ) har jag på min 244 stabil även i 200 knutar om man vill det ;)
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
volvo244glt
Inlägg: 137
Blev medlem: 1 februari 2012, 19:28

Re: stötdämpare

Inlägg av volvo244glt »

Är sjukt nöjd med mina gasdämpare ifrån Biltema.
Dom är ej stenhårda men betydligt hårdare än dom som satt på bilen :)
Har dock bara kört +100mil ännu så återstår att se hur länge dom håller.
Skriv svar