Vart köper man genomslagsgummin??? Blir tokig!

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
nissepisse94
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 april 2016, 19:12

Vart köper man genomslagsgummin??? Blir tokig!

Inlägg av nissepisse94 »

Hej. Jag har fått övertagit min farfars 245a - 90. Men den har stått typ 8år i hans varmgarage pga att vattenpumpen gick och att han slutade köra sen pga åldern. Men nu är den typ besiktningsklar. Bara det att när jag tog av hjulet och kollade dämparna så råkade genomslagsgummit trilla ner på backen(avrostat)... :P Och nu hittar jag inget ställe som säljer nya. :( På volvo så har de utgått ur sortimentet och hittar dom ingen annanstans heller. Känns tråkigt att få åka omkring och glo på varenda skrot för att bara hitta rost igen. Och jag bryr mig inte i att de är dyra heller då farfar min envisade sig med att han skulle betala dem.
Errim
Donator
Donator
Inlägg: 213
Blev medlem: 7 november 2014, 22:21

Re: Vart köper man genomslagsgummin??? Blir tokig!

Inlägg av Errim »

Hej. Numret är 683423. Sökte på det och hittade anslagsgummi (buffer på eng) endast i USA. Verkar vara slut i Europa. Kolla även ebay o Tradera, kan ju dyka upp där.
En annan lösning är att ta med resterna av plåtfästet till en smed eller mek verkstad och låt dem göra en ny i plåt o vulka eller limma dit ditt gummi. Borde inte vara så svårt eller dyrt.
Mvh Bengt
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Vart köper man genomslagsgummin??? Blir tokig!

Inlägg av schassen »

allernativt tag kontakt med gummirep i stockholm om dom gör jobb till privat personer i så fall kan dom göra nya till dig bara du har nån typ av mall mvh hans
Skriv svar