dilemma..... funderar på gammal mercedeskombi

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

dilemma..... funderar på gammal mercedeskombi

Inlägg av SkauneJohan »

är på jakt efter en kombi pga familjetillökning och behov av större bil, just nu kör jag med en volvo 244 och letar egentligen en skattefri volvo 245(extremt svårt att hitta) men har hittat en w124 kombi med 2,5 diesel som jag funderar riktigt starkt på att kanske slå till på

tidigare har jag ägt 2st mercedes 190 (w201) en med 2.0 diesel och en med 2,5 diesel och motorerna har alltid varit värda sin vikt i guld, däremot har jag haft STORA/DYRA problem med bilarna, brustna fjädrar, fjäderbenslagring, slavcylinder till koppling, glappa i växelspak(som ingen kan fixa) glapp i bakvagn(dyrt) och värsta av allt kärvande singeltorkare som INGEN mekaniker kunde fixa för under 5000:-

det som jag tycker om med mercedes är: drivningen är i rätt ända, världens bästa dieselmotor, snygga att se på(design)

det som jag älskar med volvo 240 är att tillockmed jag kan laga en hel del på den, billigaste bilen jag någonsin ägt, otrolig vändcirkel, billiga reservdelar, bra värme, hög markfrigång och enormt bra vinteregenskaper


finns det nån anledning att jag med min pressade ekonomi ens borde fundera på en w124 (som isåfall måste va billigare än w201 att äga) så övertala mig gärna, har letat bra länge nu efter en skattefri 245a :roll:
volvo 244-82 Bild