Brytare b21a

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
alex.j
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 november 2015, 07:46

Brytare b21a

Inlägg av alex.j »

Letar febrilt efter nya brytarspetsar till min 244-79 med b21a motor men hittar inte någonstans!? Någon som har en länk till vart man får tag på brytare? Rotor och fördelarlock har jag beställt men brytarspetsar verkar stört omöjligt att hitta..eller finns det nått brytarspetsar system från senare Volvo man borde bygga om till?
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Brytare b21a

Inlägg av JimmyW »

alex.j
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 november 2015, 07:46

Re: Brytare b21a

Inlägg av alex.j »

Haha där ser man! 2mil bort och dom hade på lager i butik!;) tack för hjälpen, hoppas tomgången ordnar upp sig nu!:)
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: Brytare b21a

Inlägg av SkauneJohan »

passa på att bytta kondensator också när du är igång ;)
volvo 244-82 Bild
alex.j
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 november 2015, 07:46

Re: Brytare b21a

Inlägg av alex.j »

Kondensator och brytare bytta, även bytt motorfästen tändkablar och gjort rent hela vevhusventilationen och bytt torra slangar.. Kollat tomgångsventilen och hör att den slår när jag ger den ström, men ändå har jag svajig dålig tomgång!:( får se om byte av rotor och lock hjälper, det borde anlända i veckan tillsammans med nya gummibussningar till generator och servo..
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: Brytare b21a

Inlägg av SkauneJohan »

har du kollat kamvinklen? kan vara glapp i fördelaren, kan även va uppsleten nål i fögasaren eller vacuumläcka, kanske dags att shimsa ventilspelet?
volvo 244-82 Bild
alex.j
Inlägg: 11
Blev medlem: 13 november 2015, 07:46

Re: Brytare b21a

Inlägg av alex.j »

Vakumslangar har jag gått över och hittar inga otäta slangar. Har bara haft bilen i 3 veckor och vart hemma 1,5 av dom så har inte hunnit med mer, ska kolla ventilerna på söndag innan jag åker på jobb, är tjejen som har bilen till och från jobbet när jag har bruksbilen till Norge.. Dock går bilen kanon i övrigt, svarar bra på gas och inga missar någon stans i registret i övrigt.
SkauneJohan
Inlägg: 263
Blev medlem: 19 september 2012, 12:46
Ort: Skaune

Re: Brytare b21a

Inlägg av SkauneJohan »

ifall det just är vid togång kan det va nålen, dom slits snabbast där har jag för mig
volvo 244-82 Bild
Skriv svar