Fläkt som för oväsen

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
StefanM
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 januari 2014, 12:03
Ort: Torpshammar

Re: Fläkt som för oväsen

Inlägg av StefanM »

har man bytt fläkt några ggr så gör man det ju på ett par timmar så femsiffrigt låter ju helt sjukt. Vad ska då samma verkstad debitera för nån citroen där det verkligen tar två arbetsdagar för att byta ett värmepaket?
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Fläkt som för oväsen

Inlägg av Allinug »

Jo, det var en kund före mig som ville få bytt olja i sin bil för det hade inte gjorts på ett tag och han skulle även få gjort andra saker. Priset som han fick på oljebytet var 900 kr. Det är väl för att det är dyrolja, var min spontana tanke... Men så fortsatte han och sa "och så tillkommer priset för oljan och den kostar 800 kr". :shock:

Jag tror inte att de byter fläktar på 240 så ofta längre...

Men jag ska kolla upp pris på en annan verkstad först. Nu har bilen plats i trång garagelänga och högerdörren går inte att öppna mer än 2 cm för då slår den i garageväggen. Det känns som en förutsättning för att kunna byta fläkten att det går att ha passagerardörren mer öppen. Jag hyr en annan plats i samma garage av en 95-årig dam. På hennes plats skulle det gå att ha dörren öppen, om inte grannen har sin bil stående där just då...
Senast redigerad av Allinug den 29 september 2015, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Fläkt som för oväsen

Inlägg av Djo »

1500 för fläkten har du AC i din bil eller ? för dom fläktarna är dyrare av någon anledning.

vill minnas att det var 1250kr ut till kund då jag köpte.

rev själv ur paketet på 3 timmar (hade egentligen helst tagit ur instrumentbrädan men tiden fanns ej där)

egentligen om man räknar 6 timmar på ett seriöst byte a 1500kr timmen så hamnar man på 9000 kr plus fläkten då så strax över
10 000 kr är ju inte så galet fel räknat trots allt.

Är dyrare än man tror och lämna till märkesverkstad.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Fläkt som för oväsen

Inlägg av Allinug »

Nej, ingen AC utan bara fläkt.
AC-fläkten tror jag kostar 3500 kr, för det var det pris på fläkten som jag fick först.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: Fläkt som för oväsen

Inlägg av Djo »

Allinug skrev:Nej, ingen AC utan bara fläkt.
AC-fläkten tror jag kostar 3500 kr, för det var det pris på fläkten som jag fick först.
Fyfan ja då har det blivit dyrare sedan jag köpte då.
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar