Köptips

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Användarens profilbild
Volvotusiasten
Donator
Donator
Inlägg: 9
Blev medlem: 2 maj 2015, 16:03
Ort: Oxelösund

Köptips

Inlägg av Volvotusiasten »

Jag vill gärna tipsa er som kan tänkas vara sugna på en skapligt intressant bil på Tradera. Själv har jag ingen möjlighet att lägga vantarna på den här just nu. Tyvärr! Men jag tycker att någon entusiast borde rädda den. En Classic eller möjligen SE?
http://www.tradera.com/item/100121/2366 ... odellen-93
Volvoentusiast
Volvotvåtusiast
Volvotretusiast
och egentligen hur många som helst. Entusiastisk till tusen.
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: Köptips

Inlägg av mackan »

Hoppas den kan räddas, ser ju ut att ha rätt utrustning!

Ett tips till dig, finns en tråd ang blocket och tradera under

"Forumindex ‹ MARKNADEN ‹ Övrigt Säljes/köpes/Bytes"

så blir det inte en massa småtrådar :)
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Köptips

Inlägg av Volvo245GLT »

Lite för mycket rost känns det som. Med tanke på mängden synligt knäckebröd så skulle jag bli mycket förvånad om det inte krävdes svetsjobb någonstans undertill...
Finns kanske en anledning till att kärran inte har sett Bilprovningen på sex år. :roll:

Sen sitter säljaren på både nylackad dörr och lucka helt klart ämnade åt denna bil, men väljer att lägga ut dem separat? Istället för att låta det gå iväg med bilen - som ju inte säljs i delar?
Förutsatt att priset inte går upp så snackar vi då om 2 k för bilen, 1.5 k för luckan samt 1 k för dörren. 4.500 spänn!
Lacken är också en riktig dealbreaker... Säljaren borde ha passat på att fått sprutat hela bilen när ändå lucka+dörr fick ny blank färg.

Startar om gud vill... Och utrustning? Har den ens centrallås tro?
Airbag ser jag iallafall, och trasig ABS fanns det också.

Nej nu vill jag inte låta alltför negativ. Och de här bilarna växer inte på träd längre.
Kan man få den för runt 2.000 kr och lägger ner lite kärlek så har man nog en bra och hyfsat lågmilad 245:a sen! :)
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Köptips

Inlägg av Allinug »

Centrallås är standard på denna, så om det ej är borttaget så finns det.

Ska man köpa bil osedd på auktion så är väl 2000 kr OK pris för en köpare. För en säljare är det väl också OK pris, eftersom man väl knappt lovar att den fungerar till det priset.

Den har sommardäck med bra mönsterdjup på originalfälgarna till denna årsmodell. Jag skulle kanske ge en del bara för dem, eftersom jag behöver nya däck. Men en hel bil skulle jag aldrig köpa för det.

Om bilen är underredsbehandlad så behöver det inte inte finnas rost undertill, även om den skulle vara Uppsala-körd. Det man ser på bilderna är de problem som finns med rostdöljarlisterna: Man ser inte rostangreppen förrän det gått alldeles för långt. På denna bil ser man rostproblemet på framskärm och förardörren.
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Skriv svar