Komradiomontering 240DL -87

Billjud och multimedia i bilen.
Fenix
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 januari 2014, 15:06

Komradiomontering 240DL -87

Inlägg av Fenix »

Jag hade tänkt montera en 27Mhz komradio (+ eventuellt en kina-uhf/vhf handapparat samt en Uniden 220XLT handscanner) i min 240DL -87. Då bilen är rätt fräsch så vill jag helst inte borra några hål i den för antenner, utan funderar på magnetantenner som fästes på bakrutan.

Helst vill jag inte ha några synliga kablar, så blir det bäst att dra ner innertaket och dra kabeln/kablarna den vägen eller under mattorna?

Jag har bilstereon i det nedre facket men det är en rätt rejäl knippe kablar till den stereon som gör att den putar ut lite. Är det besvärligt att flytta till det övre facket? Det sitter en volvo-iso kontakt som standard för radion.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Komradiomontering 240DL -87

Inlägg av Lazze S »

Förmodar att du har Volvos 9stiftare med rundstift. Ska inte vara nåt problem att flytta upp. Vet att förr fanns det antenner kombinerade för både stereo och pr. Har några för stereo och mobil. Har plockat på nyare taxi antennfästen med stero, mobil och GPS, allt i ett. Kolla på tradera då det dykt upp mycket till äldre grejer som pr-radio.
Fenix
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 januari 2014, 15:06

Re: Komradiomontering 240DL -87

Inlägg av Fenix »

Tack för svaret.. har glömt kolla :)
ja det är volvos 9-stiftare. Verkar inte finnas några splitters så får kolla ebay
Skriv svar