konverterat en 90glt till diesel.
bilen utrustad med ac orginal altså cu panel.
vad passar mer eller inte från bensinaren. tacksam för svar mvh hans
ac i disel 245 90
-
- Donator
- Inlägg: 509
- Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
- Ort: Ljusne
- Kontakt:
Re: ac i disel 245 90
Har dålig koll på dieslar, men kan tänka mig att infästningen för kompressorn är helt annorlunda. Resten borde inte vara några problem, bortsett från att det ev. behövs andra slangar till kompressorn om den får en ny placering.
Någon slags ventil för kompenseringen av tomgången kanske också behövs.
Vad gäller CU-paketet så är det vakuumstyrt.
Hur får bromsservon sitt vakuum på dieselmotorer? Borde gå att använda samma pump eller liknande.
Någon slags ventil för kompenseringen av tomgången kanske också behövs.
Vad gäller CU-paketet så är det vakuumstyrt.
Hur får bromsservon sitt vakuum på dieselmotorer? Borde gå att använda samma pump eller liknande.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
-
- Inlägg: 223
- Blev medlem: 25 november 2011, 08:57
Re: ac i disel 245 90
svar till 245 glt vacumet till broms o cu packet. får systemet via vackumpumpen.Slangar tror jag inte behövs andra iom att placeringen är samma på kompressorn. men kollat lite och hittat att det är ett annat kompresssor fäste till d24 och det räknade jag ju nästan med. men däremot så får jag fram olika art nummer på kompressorerna mellan diesel o bensin nån som vet varför? olika längd .? mvh hans