Olika bakljussarger 264?

Bil-el, instrument, larm, belysning m.m.
Staffan.A
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 maj 2014, 16:49

Olika bakljussarger 264?

Inlägg av Staffan.A »

Hejsan!

Köpte för en tid sedan på mig ett gäng 264 bakljus på tradera i varierande skick. Fick då med 2 olika typer av sarg till dom. En vanlig som är formad efter bakstammen så som den här
Bild

Men även en modell som är mera rak och inte går in vid nummerplåten om man säger så.

Min fråga är således om någon vet vad dom är till. Min första tanke var 164 men dom är ju likadant utformade i häcken som 240 som framgår av bilden. Glas och insatser passar ju hur som emellan dom olika sargerna men sargen passar inte mot i just detta fall en 244 -76. Lysena sitter redan på plats då jag har dom rätta sargerna också men är grymt nyfiken på att veta vad det är för något jag har liggandes.

Mvh
Staffan
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 326
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Olika bakljussarger 264?

Inlägg av Jon-Erik »

Gissar på en relik från 80-talet....
Fanns dom som monterade 264 bakljus på 72 och äldre utan att byta bakparti. Då fick de modifiera sargarna i stället och kroma om dom.
Verkar det rimligt?
Svårt att gissa utan bilder....
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Staffan.A
Inlägg: 2
Blev medlem: 17 maj 2014, 16:49

Re: Olika bakljussarger 264?

Inlägg av Staffan.A »

Det verkar som om du hade helt rätt. Var svårt att se vid första anblick men nu har jag synat dom lite mer noggrant och det går faktiskt att se att dom blivit modifierade. Då återstår bara att köpa en 142 modell äldre då så jag får användning av dom :lol:
Skriv svar