240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Allt som har med och omkring bensinmotorer att göra
wsurfer
Inlägg: 3
Blev medlem: 9 juli 2014, 14:14

240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Inlägg av wsurfer »

Hej!

Bilen har gått bra, men en morgon ville den inte starta.
Den har LH2.2 Chrysler tändsystem

1 har kollat säkring och kontakt vid batteri
2 byglat kontakt hallgivare, inget gnista
3 +15 på tändspole 12v
4 kopplat bort jord på tändspole och kontrollerat gnista genom att jorda manuellt , fick gnista
5 mätt spänning på Chrysler ICU blå kabel och fick 0,78 volt. Vet inte vilken spänning det ska vara.
6 rengjord div kontakter
7 mätt spänning kontakt hallgivare kontakt 1 och 3 med tändning påslagen, ingen spänning

Vill helst slippa köpa delar på måfå.
Är det troligt att Chrysler-modulen är kass? Går det att kolla eländet på något sätt?

Tack på förhand!
Thomas

PS Jag lovar att posta lösning, för det finns många trådar men få lösningar
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Inlägg av Lazze S »

Har du kollat luftmassemätaren ? På min 88a fick jag byta den 2 ggr. Trodde själv att det var tändboxen men den var svår att hitta beg. LMM ska sluta på 017 tror jag det var. Omöjlig att starta tills jag bytte den.
wsurfer
Inlägg: 3
Blev medlem: 9 juli 2014, 14:14

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Inlägg av wsurfer »

Den har jag bytt engång också, men då gick den att starta utan (urkopplad) .Gick dåligt men var körbar. Det känns som problemet ligger tändningssidan, då jag inte får gnista.
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Inlägg av janneR »

Du kanske redan löst det hela men mitt förslag är annars att det kan vara Hallgivaren, lite knölig att byta men det går.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
wsurfer
Inlägg: 3
Blev medlem: 9 juli 2014, 14:14

Re: 240 -88a lh2.2 Chrysler ingen gnista/bensin

Inlägg av wsurfer »

Nu fungerar den igen :-)

Den blå kabeln jag mätte på (på Chrysler-boxen) är matningen och den kommer från tändspolen 15+ . Den var nästan helt av under motorblocket.

/Thomas
Skriv svar