Växellådskuddar

Växellåda, koppling, drivaxlar, fjädring, stötdämpare m.m
Holländaren
Inlägg: 98
Blev medlem: 15 februari 2012, 13:53
Ort: Harads

Växellådskuddar

Inlägg av Holländaren »

Är det nån som vet skillnaden mellan dom olika kuddar som finns? Håller på försöka få dit M46 på min 75a men jag får inte dit växellådsbalken på ramen och undrar om det beror på kudden eller nåt annat...
Det satt B20/M40 i bilen och nu blev det B23/M46. Balken är bytt till den "spetsigare" varianten men kudden vet jag inte om den stämmer. Varken kudden från M40n eller den som satt på balken funkar.. Jag får inte hålen i balken att linjera med dom i ramen på ena sidan, felar nån cm. Kudden ser ut att vara för tjock men jag vet inte.. Eller ska man behöva slägga och våld för att få dit den? Det ser ut som att det kan gå att få ihop det bara man tar i nog mycket, men jag vet inte om det blir rätt :)
Chevelle 2DHT 454 -66
PV444ES -53
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Växellådskuddar

Inlägg av Posse »

Hur är skicket på de främre kuddarna?
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Holländaren
Inlägg: 98
Blev medlem: 15 februari 2012, 13:53
Ort: Harads

Re: Växellådskuddar

Inlägg av Holländaren »

Ena kudden var ny, den andra lite sliten.. Bytte ut den andra och hittade en ny växellådskudde i förrådet som jag gissade kunde vara till M46, och då fick jag dit allt utan allt för mycket våld :) Stor mejsel genom ena hålet i balken, skruva i andra.. Tycker fortfarande att motorkuddarna ser lite "förspända" ut men verkar funka bra än så länge och inget verkar ta i nånting.
Chevelle 2DHT 454 -66
PV444ES -53
Skriv svar