Tips om nya vänster framskärmar

Lack, plåtarbeten, klädslar m.m.
markus97
Inlägg: 32
Blev medlem: 14 juni 2012, 20:22

Tips om nya vänster framskärmar

Inlägg av markus97 »

Kan va gammalt för er, kan också vara för sent, men vill berätta i fall det hjälper någon.

Jag hade problem att få tag i nya skärmar till min och fick tips om att lokala skroten hade nya vänsterskärmar.
De är Volvo original från 1990 tror jag det var. Betalade 800kr om jag minns rätt.
Han frågade hur många jag ville ha men jag sa en. Då berättade han storyn om en lastbil som 1990 var på väg till Torslanda full med vänsterskärmar men krockade på vägen. Skrothandlarn i stan köpte lastbilen. Med last.

Som de sa till mig, vi har hur många som helst fortfarande. Nu ska, eller om de redan har, skroten sluta med personbilsdelar och endast fokusera på lastbil men kanske har de skärmarna kvar?
Rackstad Bil & Delar 0570-33250

Som sagt, kan va gammalt, kan va för sent, men om det kan hjälpa nån så...
Renoverar 244 Turbo -82
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Tips om nya vänster framskärmar

Inlägg av Allinug »

Tack för tipset! Och det var verkligen originalskärmar?!

Dock känns det som det är lite långt att åka nästan 30 mil till Arvika för att köpa en enda skärm.
Är det någon mer i Mälardalsområdet som är intresserad av skärm? Kanske går det att samfrakta och dela på bensinkostnaden?
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
markus97
Inlägg: 32
Blev medlem: 14 juni 2012, 20:22

Re: Tips om nya vänster framskärmar

Inlägg av markus97 »

Allinug skrev:Tack för tipset! Och det var verkligen originalskärmar?!

Dock känns det som det är lite långt att åka nästan 30 mil till Arvika för att köpa en enda skärm.
Är det någon mer i Mälardalsområdet som är intresserad av skärm? Kanske går det att samfrakta och dela på bensinkostnaden?
Kanske kan de skicka? De har väl skickat delar Sverige över i all tid så finns skärmarna kvar är det nog inga problem.

Edit: Jo det var Volvo Original.
Renoverar 244 Turbo -82
Användarens profilbild
Allinug
Donator
Donator
Inlägg: 480
Blev medlem: 29 juli 2013, 11:39

Re: Tips om nya vänster framskärmar

Inlägg av Allinug »

Skärmarna verkar ha tagit slut.

Jag mailade skroten och fick svar att skärmarna fanns på ett annat lager och kunde hämtas vid intresse och då frågade jag om pris. Sedan hörde de inte av sig så jag ringde för att höra om pris. Då fick jag besked att alla bildelar sålts till en annan firma. Dit fick jag telefonnummer och även nummer till någon annan som kunde veta något. Han som köpt bildelarna hade inga skärmar kvar och av den andra fick jag ytterligare telefonnummer till personer i Arvika som kunde veta något.
Så jag har ringt och pratat med typ halva Arvika... De verkade iallafall känna till historien om lastbilen som skulle till Torslanda... :)
Volvo 240 GL Classic -93, herrgårdsvagn
Skriv svar