Om främre avgasröret

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Dextre
Inlägg: 64
Blev medlem: 21 november 2011, 22:55
Ort: Uppsala

Om främre avgasröret

Inlägg av Dextre »

Om det främre röret innan katalysatorn:

1. Biltema har två sorters rör för efter -90 och före. Skruvat har ett och samma från -86 och framåt. Är det olika rör? Jag har en -88A.
2. Det finns en monteringsdetalj som ser ut som en tredelad fläns som sitter vid katalysatorn som jag måste byta för den är ju helt genomrostad. Är det en som fäster över både katalysator och rörändan? Det är väldigt svårt att se p.g.a. skicket på sammankopplingen idag.
3. Pinnbultarna kommer naturligtvis inte att gå att återanvända och jag vet inte om man får med alla man behöver med röret. Om man inte får med dem kan någon vilka mått det skall vara på dem om man behöver köpa sådana som inte är specialgjorda?

Tack,
/Dextre
Dextre
Inlägg: 64
Blev medlem: 21 november 2011, 22:55
Ort: Uppsala

Re: Om främre avgasröret

Inlägg av Dextre »

Ok. Frågorna 1 och 2 har jag nog delvis besvarat själv vid det här laget men pinnbultar till den delen som fäster vid grenröret har utgått från de sortiment jag har tittat på. Om någon vet vad det är för mått på bultarna så säg gärna till.
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Om främre avgasröret

Inlägg av schassen »

Hej själv har jag använt vanliga m8.Finns fläns på biltema rekomenderar att du svetsar upp spalterna efter montage.
Du behöver 2 st art nr 98-009 119kr st lycka till mvh hans
Skriv svar