mina nuvarande 240is

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
dahlen
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 november 2011, 15:40

mina nuvarande 240is

Inlägg av dahlen »

Är lite uttråkad såhär i början på nya året så lägger upp lite bilder på mina nuvarande 240is :)

sommarbrukisen består av en 244 -88b som köptes i september 2011 av en ren impuls. hade då gått ca 17 500 mil och var rätt fräsch förutom en buckla i ena hörnet på bakluckan som hade rostat rätt rejält, samt de vanliga att de börjat komma i skärmkanter bak. har gått en vinter (tyvärr) i min ägo. passerat två besiktningar utan krussiduller (2a på att handbroms tog dåligt första året, blankt senast)

Utrustning är inget som existerar, skulle dock vara trevligt med c-lås och gärna elhissar enligt mig.

Lite bilder vid inköp.

Bild

Bild

Bild

Sedan var de den vanliga "ungdomsstylingen" med vita blinkers och lackade insatser i strålkastare/blinkers fram. hade även hönstrappa på ett tag.

Bild

Bild

Bild

Sommaren 2013 har den sett ut såhär.

Bild

Bild

Fick även tag i en reflexramp

Bild

Bild

Bild

Nu inför sommarn 2014 så ska de monteras nya bromsok runt om. har även snowcap som ska lackas och monteras.

sen har vi den andra "pärlan" inte mycket för världen men börjar bli en rätt rolig bil.
Är en 240 -84 med front från en 70talare och komplett elsystem från en 240 -89. motorn är en b230fk som ska vara renoverad av custom racing för några tusen mil sedan. halva golvet är utbytt, iövrigt rätt skabbig.

Bild

Bild

Bild

den blev "bonnmålad" röd/brun

Bild

Bild

Bild

Bild

De var de jag har att bjuda på idag
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: mina nuvarande 240is

Inlägg av Djo »

Den blåa var väl med på Ånaboda Volvo träff ?
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
dahlen
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 november 2011, 15:40

Re: mina nuvarande 240is

Inlägg av dahlen »

De har du helt rätt i att den var :)
Djo
Inlägg: 884
Blev medlem: 23 november 2011, 17:03

Re: mina nuvarande 240is

Inlägg av Djo »

dahlen skrev:De har du helt rätt i att den var :)
Riktigt fin i verkligheten med :D var där med min 244a också :D
Nu är det slut på 240 tiden, Bilen såldes 2017-04-30 till en Volvo tokig värmlänning.
Skriv svar