Servorattstång vs vanlig

Här kan du lägga in allt som inte passar in på de andra forumskategorierna som rör hela 200 serien
Prosten
Inlägg: 26
Blev medlem: 5 september 2013, 17:10
Ort: Stutt

Servorattstång vs vanlig

Inlägg av Prosten »

Eftersom den korkade bilprovningen har bestämt sig för att dom lär dra in mer slantar så har jag fått ett mycket prekärt problem på halsen, eftersom nu måste tydligen rattlåset fungera i bilen, vilket de såklart inte gjorde i 242an. Därför undrar jag om man kan ta en Servorattstång från en -78 å stoppa i i min -76a utan servo. Tänkte nämligen sätta i servo i ett senare skede av bygget men int just nu..
Kasta väskan!
AndersKarlsson
Inlägg: 106
Blev medlem: 26 november 2011, 19:40

Re: Servorattstång vs vanlig

Inlägg av AndersKarlsson »

Det är mindre splines på styrväxeln till rattstången på bilar utan servo, men det borde funka att använda rattaxelknuten som passar mot styrväxeln och para ihop med lämplig rattstång, för de övre splinsen har jag för mig om inte skiljer så det är nog lugnt..
Prosten
Inlägg: 26
Blev medlem: 5 september 2013, 17:10
Ort: Stutt

Re: Servorattstång vs vanlig

Inlägg av Prosten »

De va just nått liknande jag hade planerat, då verkar de ju gå då. Kanon tack för svar, blir till å prova imorn då!
Kasta väskan!
StefanM
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 januari 2014, 12:03
Ort: Torpshammar

Re: Servorattstång vs vanlig

Inlägg av StefanM »

alla 240 har lika splines om man delar vid torpeden. Mellanaxeln skiljer mellan olika styrväxlar så ska man byta till servo så ser man till att få med rätt mellanaxel.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Servorattstång vs vanlig

Inlägg av Lazze S »

Det finns en modell upp till 84 och en från 85-93.
Prosten
Inlägg: 26
Blev medlem: 5 september 2013, 17:10
Ort: Stutt

Re: Servorattstång vs vanlig

Inlägg av Prosten »

Är just precis som ni skrivit, gick kanon å byta så nu är öket bessat å klart igen ;) Tack för mycket svar!
Kasta väskan!
Skriv svar