Rensa bland kategorierna?

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
Skriv svar
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 325
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Jon-Erik »

Först och främst ett jättetack till Jimmy som fixade en ny domän innan det var för sent!

Snyggt jobbat !!! :D

Men det kanske borde städas lite nu? Eftersom det inte finns någon klubb längre kan ju "styrelsen informerar" tas bort eller döpas om. Finns det ingen klubb så finns det ingen styrelse...

Och jag tycker fortfarande att det är helt fel att ha "klubben för Volvo 200-serien" i huvudet på forumet eftersom klubben är död sedan länge.

Det finns ett "företags forum" som i praktiken är helt dött.

I beskrivningen till "FAQ" hänvisas till en mailadress som snart inte lär fungera längre.

Och Forumsreglerna lär behöva uppdateras.


Nån gång när du får tid Jimmy???
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Ghurra »

Vi kan väl vänta lite med en del saker...
Läste nåt om att det kanske fanns intresse att dra igång klubben igen...

Men absolut, rensas kan det nog göras på sina ställen.
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Posse »

Även om själva 200-klubben möjligen någongång skulle komma att försöka startas upp igen tycker jag det är helt rätt - och självklart - att från det här diskussionsforumet snarast städa bort allt sådant som kan ge ett falskt intryck av att en sådan klubb existerar i nuet. Alla borde vi väl ha ett intresse av att forumet gör ett rakt igenom aktuellt och med verkligheten överensstämmande intryck.

För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel, eller syns på en lång rad, så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :)
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
Jon-Erik
Donator
Donator
Inlägg: 325
Blev medlem: 21 november 2011, 11:55
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Jon-Erik »

Posse skrev:För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel, eller syns på en lång rad, så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :)
Vilken toppenidé !!!!!!!!
Skulle också tycka det vore en väldig trevlig välkomstbild.
/Jon-Erik Öberg (164.se / 240.se)
rakskuret
Moderator
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 november 2011, 13:08
Ort: kungälv
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av rakskuret »

Jon-Erik skrev:
Posse skrev:För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel, eller syns på en lång rad, så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :)
Vilken toppenidé !!!!!!!!
Skulle också tycka det vore en väldig trevlig välkomstbild.

insämmer låter kanon bra
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av JimmyW »

Jon-Erik skrev:
Posse skrev:För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel, eller syns på en lång rad, så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :)
Vilken toppenidé !!!!!!!!
Skulle också tycka det vore en väldig trevlig välkomstbild.
Det låter inte dumt, Då behöver jag fina bilder på dom olika modellerna också, Har ni bra helhets bilder på bilar som ser anständiga ut så är det bara att lägga upp.

Så får vi se vad det blir av det
Volvo244gl
Inlägg: 110
Blev medlem: 23 november 2011, 23:17
Ort: Älvängen
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Volvo244gl »

Får väl bidra med några av mina egna bilar ;)
031 kopia.JPG
004.JPG
DSC00020.JPG
Bifogar även några på mina gamla bilar.
002.JPG
005.JPG
SAM_0799.JPG
Även en på kompisens 242 DL R-sport 1984.
IMG_4047.JPG
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
schassen
Inlägg: 223
Blev medlem: 25 november 2011, 08:57

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av schassen »

Först så vill jag återigen tacka Jimmy.
Fantasiskt att du ordnat forum flytten :D

Sen till er "andra" Att ni har ett angagemang är ABSOLUT POSITIVT.
Men när man vill att "nån annan" ska göra en massa av era ideer positiva som negativa. Jag anser att ni ska tänka 2 gånger.
Annars så finns det risk att ni själva får utföra detta. (baserat på egna erfarenheter inom föreningslivet)

Att klubben som förening upphört det kan vi ju vara överens om. MIN åsikt är att då precis som angivit i denna tråd.
TA bort allt som gäller föreningen.
OM? Sen nån vill dra igång en 200/240 klubb i sverige så hjärtligt välkomna.Det problemet får man ta då.
Jimmy ! Du är i princip "ordförande" För forumet. Se det mest som en formsak.
Du behöver ju hjälp för att hålla ordning bland "barnen" :mrgreen:
Det finns ju forumanvändare som har enl mig då dom kritererierna att vara MODRERATORER. Vettigt språk kuskap om ämnet samt tid o vilja. Bland annat så vill jag minnas att Amarace har erbjudit sig att vara en av dessa.
Jag vet att jag sticker ut hakan bland er nu!!! Men Vi alla vill ju ha denna kunskapsbank kvar,
Jag KAN Massor om bilar efter 33 år i bilbranchen. Men jävligt lite om volvo 240. Så jag kan dessvärre inte anse mig ha kunskap att erbjuda mig som moderator.

Men dom som under min tid med 240 har gett mig vettiga svar nominerar jag nu.
JON-erik
Amarace
GT- manen
Cpt -tuttle
Joppe.
Håkano.
Bertone
Naturligtvis så ÄR ni fler men ERA namn har fastnat hos mig.
Så se till att hjälpa Jimmy med att rensa om i forumet och hålla styr på inlägg.
Tack för "ordet" Vid tangenterna Hans schultz alias Schassen
rakskuret
Moderator
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 november 2011, 13:08
Ort: kungälv
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av rakskuret »

bra skrivet schassen håller med dig om det du skriver

jag är en av dom nuvarande moderatorer jag har rensat en del bland köp o sälj annonser så att dom som är gamla o sådana som har lagt upp annons o sen aldrig mer besökt forumet. finns dock mer att radera om det är nån som tycker att det är fel o radera så får ni gjärna säga det vi kanske ska en arkiv tråd ??????

o vad gäller svenska200klubben så är det planer på att starta den ganska snart jag kan säga så mycket som att papper håller på att skrivas av mig o några till så klubb info får nog vara kvar ett tag till

vi kommer att medela det när var hur .......

MVH Rakskuret
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Posse »

JimmyW skrev:
Jon-Erik skrev:
Posse skrev:För egen del tror jag det kunde upplevas kul och lockande med en liten GIF-animation i sidhuvudet där bilder på 200-seriens tydligaste olika modeller visas som ett bildspel, eller syns på en lång rad, så att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :)
Vilken toppenidé !!!!!!!!
Skulle också tycka det vore en väldig trevlig välkomstbild.
Det låter inte dumt, Då behöver jag fina bilder på dom olika modellerna också, Har ni bra helhets bilder på bilar som ser anständiga ut så är det bara att lägga upp.

Så får vi se vad det blir av det
En eller flera 245 ska väl också vara med! :)

T.ex. din egen:

Bild

Fast förslagsvis bilder mer rakt från sidan eller snett bakifrån så att kombiutförandet syns tydligare.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Ghurra »

Säljes reservdelar (bland annat...) innehåller annonser som är ett år gamla...
Det måste vara lätt att bara ta bort hela 2012 iaf, eller?
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
rakskuret
Moderator
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 november 2011, 13:08
Ort: kungälv
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av rakskuret »

Ghurra skrev:Säljes reservdelar (bland annat...) innehåller annonser som är ett år gamla...
Det måste vara lätt att bara ta bort hela 2012 iaf, eller?
Hej ho jag rakskuret moderator jag håller på jag har raderat mängder gamla annonser
Vi har bestämt att annonser som ej är uppdaterade inom 6 månader kommer jag att radera
Så det jobbet pågår

allt läser jag igenom först så det inte bara raderas ifall det finns nån bra info
Som bra för forumet

Vi tar hjärna imot tipps o om saker som ni tycker ska ändras på hålla koll på

MVH rakskuret
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Posse »

Apropå mitt tidigare förslag om "en liten GIF-animation i sidhuvudet" så visar jag här en liten lista på andra Volvo-forum med åtminstone någon form av bilbild i sidhuvudet:

http://volvopvlv.egetforum.se
http://forum.p120.se
http://www.140-klubben.org/forum
http://www.164club.se/forum
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av JimmyW »

Flixo arbetar på detta
Amarace
Inlägg: 440
Blev medlem: 21 november 2011, 20:20
Ort: Dorotea

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Amarace »

Såg det kommit bild nu, bra :) Dock tycker jag den är alldeles för stor, ser mycket bättre ut med en bild till vänster, alltså där loggan sitter. Det är ju så man brukar ha, en bild där loggan sitter här på forumet.
Bilden nu är ju väldigt dominerande.
144-67 | 145-69 | 145-73 | 244GL-79 | 244DL-85
Bild
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Posse »

:) Jag blev glad se att mitt förslag börjat förverkligas. Först häpnade jag över det generöst tilltagna formatet, som i skrivande stund sträcker sig över hela min skärmbredd, men nu har jag vant mig. F.ö. kan nog ett stort format, psykologiskt förmedla en känsla av att här är en klubb med stor självkänsla - det ser rejält och frimodigt ut!

Men om att bildspelet så småningom ska komma att visa ett tvärsnitt med ett antal bilder på hur 200-seriens alla olika, inklusive kombi-, modeller ser ut, kanske bildrutans storlek (upplösning) måste reduceras för att inte bildspelet ska bli för tungt för långsamma uppkopplingar eller/och datorer.

Det är nog önskvärt att bildspelet hänger med i forumhuvudet på alla sidor, såsom bilbilderna gör på de andra forumen jag listade tidigare. Ty syftet är väl framförallt att förstagångsbesökaren, som kanske knappt vet till vilken serie bilen hör hen sett ute - eller kanske redan skaffat - genast förstår att hen kommit rätt. :D
För jag skulle tro att majoriteten förstagångsbesökare hamnar här efter en webbsökning och då kan man ju hamna varsomhelst i forumet.
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Ghurra
Inlägg: 59
Blev medlem: 23 november 2011, 21:42
Ort: Stockholm

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av Ghurra »

Förstår att en hel del görs på fritid och ideell basis...
Men undrar hur en tråd jag skapade för några månader sen har försvunnit när
det fortfarande finns säljesannonser kvar som är ett och ett halvt år gamla?
245 SE -93 (orig.larm, infällbart drag, ac, aut, farth.)
855 T-5R -95, 960 3.0 -91, 245 -88
V90 -98, V70N -02, Mazda 1300 -75
rakskuret
Moderator
Inlägg: 67
Blev medlem: 22 november 2011, 13:08
Ort: kungälv
Kontakt:

Re: Rensa bland kategorierna?

Inlägg av rakskuret »

Ghurra skrev:Förstår att en hel del görs på fritid och ideell basis...
Men undrar hur en tråd jag skapade för några månader sen har försvunnit när
det fortfarande finns säljesannonser kvar som är ett och ett halvt år gamla?

ja att annonser är kvar beror på att jag vi inte har hunnit jag har dock raderat mängder av gamla annonser så det har
blivit mindre men det finns ju en hel del kvar att radera jag kontrolerar allt jag raderar så att inget av värde raderas
vi har sagt att annonser får bli 6 månader men det undrlättar helt klart att ni som läger upp annaonser att ni ändrar i
eran annons rubrik till såld då tas den bort snabbt

vanliga trådar raderas inte normalt om dom inte bryter uppenbart mot våra forum regler eller ligger helt fel katogori
varför din tråd har raderats vet jag ej

MVH Rakskuret moderator
Skriv svar