Patrik Johansson

Här kan du presentera dig själv för forumsanvändarna
Patrik Johansson
Inlägg: 25
Blev medlem: 21 november 2011, 17:23
Ort: Höör.
Kontakt:

Patrik Johansson

Inlägg av Patrik Johansson »

Efter att ha smugit runt i bakgrunden ett tag på detta forum tänkte jag att det kanske var dags att presentera sig. Många minns mig nog från det gamla forumet.
Jag heter, som ni kanske kunde gissa, Patrik Johansson. Jag är 32 år och bor i Örkelljunga i nordvästra Skåne.

Numera jobbar jag som servicetekniker i vattenreningsbranschen, mestadels på hemmaplan, men det kan även bli en del resande både inom och utom Sverige.

Tidigare jobbade jag på Koenigsegg i fem år. Först med PDI och slutkontroll ett kort tag innan jag började i monteringslinan med att bygga bilar.
Sista året hade jag avancerat till att bygga motorerna. Så jag har några 1000+ maskiner på mitt samvete.

Före Koenigsegg jobbade jag som CNC-operatör, också i fem år, med inriktning på svarvning.

Min bil som jag håller på med är från början en 240 GL -88 som jag köpte 2001 av förste ägarens dödsbo. Då med endast 10700mil på mätaren.
Då var planerna inte så stora, men det har eskalerat med tiden och numera håller jag på att bygga en 16v turbomaskin som förhoppningsvis ska bli ganska potent.

Tyvärr är det lite upp och ner med tempot och motivationen, men jag är av den åsikten att det hellre får ta den tid det tar bara det blir bra. Fort och fel är inte min melodi.
Jag har även hjälpt till en hel del på andra bilar under åren, t.ex Vöcks Amazon kombi och Marco Garvers (sedemera Vöcks) 242 T6.

Mer info finns på http://www.garaget.org/?car=14773, men jag svarar förstås gärna på frågor här också.
Så här ser mitt bygge ut:
Bild

Bild

Bild