S70 TDI *dieseldoris*

Foto & film , endast eget material eller material som inte bryter mot upphovsrätten.
Volvobruden84
Inlägg: 12
Blev medlem: 28 november 2011, 17:24
Ort: Hofors

S70 TDI *dieseldoris*

Inlägg av Volvobruden84 »

Tjenare allihopa!

Det var ett tag sen man var här och skrev.
Dom som (mot förmodan ;) ) minns mig så är numer 965 16v turbon såld men den har hamnat i dom bästa händer man kan hamna! :)

Hursom! Kör numer (sen december -12) en S70 Tdi från 98a.
Hon har gått lite över 25000 i dagsläget , används som bruksbil dagligen.

Har fått Usa blinkers i fram , svarta klarglasstrålkastare, målad svart grill, 17" cometfälgar och slitsade skivor.
Xenon i halvljus är det också.

Utrustad med ECC, elhissar, drag , clås & larm.

Bild
Bild
Bild
Bild
Volvo S70 Tdi *Dieseldoris*
Tilly
Inlägg: 333
Blev medlem: 26 november 2011, 17:13
Ort: Kungälv

Re: S70 TDI *dieseldoris*

Inlägg av Tilly »

För några år sedan var min uppfattning om S70 bara att det var "en fulare 850" men jag har ändrat mig på sistone och gillar modellen mer och mer. Den har ju det gamla Volvo-tänket kvar och allting känns rejält och praktiskt utformat och med god kvalitet men utan att utstråla det där larviga och påklistrade snobb-stuket som senare Volvomodeller gör.

Din bil ser ju verkligen ut att vara i bra skick och ser på det hela taget mycket bra ut. Inte så dumt med en diesel heller om man skall ha den som bruksbil.

Är bakljusen lätt mörktonade eller är det bara fotot som spelar mig ett spratt?
244 DL -78 | 244 GL -87 | 740 GL -86
Bild
Volvobruden84
Inlägg: 12
Blev medlem: 28 november 2011, 17:24
Ort: Hofors

Re: S70 TDI *dieseldoris*

Inlägg av Volvobruden84 »

Tilly skrev:För några år sedan var min uppfattning om S70 bara att det var "en fulare 850" men jag har ändrat mig på sistone och gillar modellen mer och mer. Den har ju det gamla Volvo-tänket kvar och allting känns rejält och praktiskt utformat och med god kvalitet men utan att utstråla det där larviga och påklistrade snobb-stuket som senare Volvomodeller gör.

Din bil ser ju verkligen ut att vara i bra skick och ser på det hela taget mycket bra ut. Inte så dumt med en diesel heller om man skall ha den som bruksbil.

Är bakljusen lätt mörktonade eller är det bara fotot som spelar mig ett spratt?
Jao det är en fin modell i mina ögon faktiskt, S70in, och diesel blev det då jag kör en hel del så bensin är inte försvarbart längre ;)

Bakljusen är original, ingen toning alls :) Bilderna som ljuger lite ;)
Volvo S70 Tdi *Dieseldoris*
Skriv svar