Turkiska för språk

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Turkiska för språk

Inlägg av Lazze S »

Köpte en 2 år gammal Motorola Wilder på en elloppis. Den var inställd på engelska, men när jag skulle byta språk så ryckte mina fingrar till och låste den på turkiska. Förstår ingenting av vad den visar och vill ha den på svenska. Tyvärr fick jag bara med manualen på tyska och den hjälper mej inget. Någon som har nåt tips ?
Tobbe
Inlägg: 436
Blev medlem: 23 november 2011, 20:55

Re: Turkiska för språk

Inlägg av Tobbe »

Går det inte med hjälp utav Google översätt o se på ett ungefär vad orden betyder o på så sätt navigera dig fram till språkinställningar?
Eller förresten får man inte välja nytt språk om man tar ut SIM-kortet o sätter i det igen?
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Turkiska för språk

Inlägg av Lazze S »

Har sökt men hittade inget användbart. Tog ur SIM-kortet, men ingen skillnad. Ska ta med den till en turk som håller på med datorer och telefoner.
Volvo245GLT
Donator
Donator
Inlägg: 509
Blev medlem: 21 november 2011, 17:37
Ort: Ljusne
Kontakt:

Re: Turkiska för språk

Inlägg av Volvo245GLT »

Jag gjorde en googling och hittade det här: http://www.fixya.com/support/t10860000- ... sh_anymore

Tydligen så ska det gå att trycka *#7370# för att nollställa mjukvaran och (antar jag?) få den tillbaka till engelska.
Frågar den efter en kod så är den förmodligen 12345 eller 00000 om ingen tidigare ägare har ändrat...

Funkar inte det så borde det i alla fall gå att jämföra den svenska eller engelska bruksanvisningen med den turkiska, och på det viset och med lite tur gissa vilka menyval o.s.v.. som krävs för att ändra spåk.
245 GL -90 "OFE" | 245 DL -77 "FAZ" | 244 GLE -89 "EDM" | V90 -98 "PBG"
samt KABE'n och en hel del 2/7/900-bilar på tillfälligt besök!
Lazze S
Inlägg: 824
Blev medlem: 22 november 2011, 11:41

Re: Turkiska för språk

Inlägg av Lazze S »

Fick hjälp av en som kan turkiska, men tydligen fanns inte svenska att välja så det blev engelska.
Skriv svar