Tjenare införskaffade mig en 244 jubileum som jag skall göra i ordning och ha som glidarbil till jobbet nu i sommar!!
köptes för några veckor sedan. var besiktigad med 2or på båda länkarmar fram, parkeringsbroms och ett bromsljus. Har fixat detta nu men bilen hade "rostblommor" över hela sig alltså inga hål utan bara färg släpp på dörrar skärmar m.m som jag pillar med just nu. Tänkte fixa det innan man visar upp den för bilprovningen. Har slipat ner rosten och lagt på primer och har börjat spackla lite. Ska svetsa trösklar samt ett hjulhus nu till veckan. Annars är den ruggigt fräsch undertill. Rullat 18000km. jag är 4 ägaren första ägaren hade den mellan 77 -99.
Höjde utseendet med en spolier
plockat väck en dörr för rostlagning
höger framskärm klar
dörr
plockat väck stötfångaren. funderar på att byta ut till en -81?
inredning, smackat dit en sportratt då jag tröttnade på busratten en varvräknare hade inte suttit fel
Tanken efter rostlagning är att byta till 531 topp, extraktorgrenrör samt manligare avgasrör andra fjädrar hade inte varit fel heller men vill inte ändra för mycket då 70 talare speciellt dessa jubileums modeller inte växer på träd längre
kommentera lite nu
Renovering av 244 Jubileum -77
-
- Inlägg: 309
- Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
- Ort: Jönköping (Ryd)
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
Ser trevligt ut. Tycker inte du ska byta till nyare grejer på den. Roligare med orginal saker till en sådan skönhet
Blir de ny färg på helabilen?
Blir de ny färg på helabilen?
// Benjamin Filip Götesson
-
- Inlägg: 436
- Blev medlem: 23 november 2011, 20:55
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
Var det denna som fanns i Ullared? Såg ju helt okej ut ändå.
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 12 maj 2013, 16:28
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
det blir mer riktig seriös lackering senare, slipning och spackling står på schemat nu. nån som vet vart man kan köpa nya stripes?
Japp det är den ifrån ullared. Fick loss den för 1000kr. Hade du kollat in den också?
Japp det är den ifrån ullared. Fick loss den för 1000kr. Hade du kollat in den också?
-
- Inlägg: 436
- Blev medlem: 23 november 2011, 20:55
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
Såg den på Blocket o blev lite sugen. Dock har jag en 240 i liknande skick så struntade i den. Kul o se iallafall att den kom till nån som fixar till den. Btw, skulle inte denna tråden ligga i projektdelen? Jag vill ju se fortsättningenMille740 skrev:det blir mer riktig seriös lackering senare, slipning och spackling står på schemat nu. nån som vet vart man kan köpa nya stripes?
Japp det är den ifrån ullared. Fick loss den för 1000kr. Hade du kollat in den också?
-
- Inlägg: 161
- Blev medlem: 2 december 2011, 23:59
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
Skapligt skick.
Passa på köp nya regskyltar i år utan eumärke, nästa år så blir det standard med eumärke på nya skyltar.
Passa på köp nya regskyltar i år utan eumärke, nästa år så blir det standard med eumärke på nya skyltar.
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 12 maj 2013, 16:28
Re: Renovering av 244 Jubileum -77
fyfan för eu
har fixat lite mer med den nu. Fått besiktigat den och fick endast ett bra att veta på fjädersäte bak höger så nu får man glida runt lagligt Måste dock snygga till trösklarna samt ny lack. Bara fixat lite snabbt med hemmalack så man slipper skämmas med alla rostblommor som fanns
gjorde mycket med frontspolier. Funderar på att byta till svarta -81 speglar?
Fått hem motorrumsstag (som sitter på GT) som ska monteras. Sen får kopplingen bytas också tror den håller på att gå åt skogen. 35års gubba körning håller på att ta ut sin rätt
Jag är också fundersam om vilken kamaxel jag ska montera. A-kam sitter på nu men ha en VX3 kam liggandes som är väldigt varvillig, drar jämt genom hela registret men saknar "knuffen" på högre varv som jag saknar. Funderar på V-kam eller om man skulle köpt nån trimkam från kg eller folkraceshop eller dylikt? K samt H kamaxel är ju svåra att få tag i och dom som finns är överpris på. Någon som har förslag?
har fixat lite mer med den nu. Fått besiktigat den och fick endast ett bra att veta på fjädersäte bak höger så nu får man glida runt lagligt Måste dock snygga till trösklarna samt ny lack. Bara fixat lite snabbt med hemmalack så man slipper skämmas med alla rostblommor som fanns
gjorde mycket med frontspolier. Funderar på att byta till svarta -81 speglar?
Fått hem motorrumsstag (som sitter på GT) som ska monteras. Sen får kopplingen bytas också tror den håller på att gå åt skogen. 35års gubba körning håller på att ta ut sin rätt
Jag är också fundersam om vilken kamaxel jag ska montera. A-kam sitter på nu men ha en VX3 kam liggandes som är väldigt varvillig, drar jämt genom hela registret men saknar "knuffen" på högre varv som jag saknar. Funderar på V-kam eller om man skulle köpt nån trimkam från kg eller folkraceshop eller dylikt? K samt H kamaxel är ju svåra att få tag i och dom som finns är överpris på. Någon som har förslag?