Bilder på forumet

Lägg förbättringsförslag och eventuella felrapporter här.
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Bilder på forumet

Inlägg av janneR »

Vore bra om man kunde rekommendera forumanvändarna att använda forumbilder.se och undvika att använda imageshack.us. Det är tydligen så att bilder upplagda via imageshack.us ej visas i domäner som ej finns registrerade hos dem som t.ex. Thailand där jag nu råkar befinna mig. Om det finns en väg runt detta problem så vore det ju bäst.

Mvh Janne
244 GL -88b samt 244 GL -91
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Bilder på forumet

Inlägg av Posse »

janneR skrev:Vore bra om man kunde rekommendera forumanvändarna att använda forumbilder.se och undvika att använda imageshack.us. Det är tydligen så att bilder upplagda via imageshack.us ej visas i domäner som ej finns registrerade hos dem som t.ex. Thailand där jag nu råkar befinna mig. Om det finns en väg runt detta problem så vore det ju bäst.

Mvh Janne
Personligen har jag önskedrömmen, som jag nämnt tidigare, att man faktiskt kunde få bifoga sina bilder direkt med inläggen... Såsom det ju är på vissa andra forum och som det står om under skriva-inläggs-rutan även här på forumet:
"Ladda upp en bilaga
Använd följande formulär om du vill bifoga en eller flera filer till ditt inlägg."
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
janneR
Inlägg: 592
Blev medlem: 29 november 2011, 07:47
Ort: Skogås nära Stockholm
Kontakt:

Re: Bilder på forumet

Inlägg av janneR »

Det värsta är väl att det belastar forumets serverutrymme ganska kraftigt om många gjorde så eller har jag missuppfattat metoden?

Mvh GK
244 GL -88b samt 244 GL -91
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Bilder på forumet

Inlägg av Posse »

Sedan du JimmyW tagit över som webmaster aktiverades funktionen för att direkt kunna bifoga bilder till inläggen, vilket jag tycker är oerhört praktiskt. Och finns illustrationerna på samma server som inläggen torde det vara absolut bästa garantin för att de alltid genom åren kommer vara tillgängliga när inläggen öppnas.

Men efter att jag nu vid ett par tillfällen försökt ladda upp bilagor och det inte gått befarar jag att funktionen stängts av.... eller? Isåfall föreslår jag att funktionen åter aktiveras!
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Användarens profilbild
JimmyW
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 november 2011, 10:12
Ort: Växjö

Re: Bilder på forumet

Inlägg av JimmyW »

Funktionen har aldrig avaktiverats, Jag har bara missat behörigheten på katalogen när jag flyttade forumet från en annan server.

Detta skall nu vara åtgärdat.
kam2.jpg
Verkar ju fungera
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
JimQ
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 februari 2013, 00:23

Re: Bilder på forumet

Inlägg av JimQ »

Testar Bilagefunktionen som vanlig användare,

Bild på en PV 544 1960

Har stått i ladugård i snart 30 år
Photo 2011-05-27 11 32 56.jpeg
Photo 2011-05-27 11 33 13.jpeg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Posse
Donator
Donator
Inlägg: 516
Blev medlem: 21 november 2011, 18:09

Re: Bilder på forumet

Inlägg av Posse »

JimmyW skrev:Funktionen har aldrig avaktiverats, Jag har bara missat behörigheten på katalogen när jag flyttade forumet från en annan server.

Detta skall nu vara åtgärdat.
kam2.jpg
Verkar ju fungera
Tack, trevligt om funktionen är igång igen! :)

Finns det några regler om max storlek i antal pixlar och/eller bytes som vi ska rätta oss efter? Eller begränsas sådant automatiskt till en rimlig nivå?
Mitt renoveringsobjekt: Volvo 245GLT, 1981, B23E
Flixo
Admin
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 februari 2013, 20:37

Re: Bilder på forumet

Inlägg av Flixo »

Storleken är bara begränsad till 2 Mb, Men vi ska diskutera en rimlig gräns. Så det fortfarande är läsbart
Skriv svar