Bilsäljare som skriver bilar på sig själv?

Här pratar vi om allt mellan himmel och jord.
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Bilsäljare som skriver bilar på sig själv?

Inlägg av mackan »

Ska åka och kolla på en Passat 2004 imorgon http://www.blocket.se/kronoberg/Volkswa ... ?ca=18&w=2

Det står att bilen har tre ägare, och jag kollade upp nuvarande och det är ägaren till firman. Det är dock en enskild firma så det kanske är i sin ordning att den står på honom? Hur många ägare har bilen haft innan då, brukar första vara bilfirman som sålde bilen? Antar att 3 ägare bör stå med i papprena, eller är det bara två bakåt?
Vad säger ni annars om bilen och priset, såg direkt att det var en stor buckla högerbak? Ge mig gärna era tips om denna modell om ni har något!
Hur lättsålda är dessa bilarna? Jag har varit inne på en saab 9-5 men alla vettiga säljes omedelbums om de bara är i någolunda rätt prisklass. Har missat ett par bilar de senaste veckorna.
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Bilsäljare som skriver bilar på sig själv?

Inlägg av Götesson »

Hur gick det idag? Såg inte inlägget förrens nu. Vet inte om rostskyddet blev bättre med åren men kolla nogrant skärmkanter, listen vid dörrarna och bagageluckan. För där är de mycket rost på min pappas -98 som jag ska ta över snart :) Annars är de bra bilar, fast dieseln är finare att åka i!
// Benjamin Filip Götesson
mackan
Inlägg: 119
Blev medlem: 21 november 2011, 22:46

Re: Bilsäljare som skriver bilar på sig själv?

Inlägg av mackan »

Lärde mig iallafall att man ska fräga noggrant om skick på bilen, redan när jag kom fram till bilen å såg den på håll så kände jag att det här är inget. Så jag tog ett varv runt å sen gick vi därifrån.

Har kommit ut 3-4 bilar denna helgen som passar in på den bilen jag vill ha men som har sålts på ca 1h. Så man får verkligen vara på hugget, men det är alltid långt till bilarna (15-20mil) så det är inte så man bara kan dra iväg direkt, behöver ju nån som hänger med om de blir bilköp osv med.

Letar passat, saab 9-5, a4 etc krav kombi och bra skick. 20-40tusen är budgetten, tips mottages tacksamt :)!
Götesson skrev:Hur gick det idag? Såg inte inlägget förrens nu. Vet inte om rostskyddet blev bättre med åren men kolla nogrant skärmkanter, listen vid dörrarna och bagageluckan. För där är de mycket rost på min pappas -98 som jag ska ta över snart :) Annars är de bra bilar, fast dieseln är finare att åka i!
Götesson
Inlägg: 309
Blev medlem: 22 november 2011, 13:00
Ort: Jönköping (Ryd)

Re: Bilsäljare som skriver bilar på sig själv?

Inlägg av Götesson »

Bilförsäljare skriver inte så mkt info på blocket. Och säger inte mkt om man inte påpekar något om bilen för dem heller, enligt min erfarenhet som inte är så mycket iofs. Passat tycker jag du ska satsa på i den prisklassen, du kan ju få en passat -04 mot en audi -00 för samma peng. Och dieseln är finare att åka i men då tillkommer den tråkiga skatten som ligger på ca 5500-6000:- om jag inte miss minner mig.
// Benjamin Filip Götesson
Skriv svar